fredag 27. september 2013

gjennbruk

Hei og god morgen!

nå har kuldegradene kommet - 4 minus idag...er vel som forventet på denne tiden, men jeg skulle reddet noen blomster ute, håper det fortsatt er håp.

Jeg har en forkjærlighet for gamle ullpledd, og jeg bruker dem over alt.
Jeg bruker dem i kjøkkenbenken, rundt en skumgummi madrass, bytter på, og nå lå det pleddet som jeg likte best.......og datteren lot Lotus (rotten) få lov å løpe litt rundt , og jeg oppdaget, under puten, at hun hadde bitt hull i pleddet mitt.

Men jeg kunne ikke kaste det, måtte kunne brukes til noe.


puter får man ikke for mange av, i allefall ikke jeg.
tenkte også og gjøre meg veldig flid, å sy glidelås i....har aldri gjort det før.


bruker som regel å bare å sy igjen alle sidene, men veldig pes om jeg skal vaske trekkene, da må den sprettes opp.

en annen ting jeg trengte også, grytekluter.


klippet ut 4 firkanter og sydde 2 sammen med en enkel sømm.
man brenner seg ikke med disse.

Ha en fin dag!

klem tone



10 kommentarer:

  1. Super gjenbruk. De putene ble kjempefine.
    Vennlig hilsen Marit

    SvarSlett
  2. Du er så kreativ og flink!
    Skikkelig arbeidsjern du min skjønne venn!
    Må du ha en tipp topp helg!
    Her er kaldere om natten og sikkert ikke så lenge til det blir minus......
    Nydelig sol i Bergen i dag:)

    Vi " sees " på bloggen:)))))
    God klem

    SvarSlett
  3. Så flink du er Tone og glidelåssying og flink med gjenbruk :)

    Ønsker deg en nydelig helg :)

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  4. Gjenbruk er flott:)du er så kreativ og flink:)
    Ønsker deg ei god helg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  5. Putene blei kjempefine!
    Var det vanskelig å sy i glidelås? Eg er heilt blank på slikt....
    Ha ei strålende fin helg, klem klem :)

    SvarSlett
  6. Så flink du er!!
    De putene ble jo bare kjempefine:) Flott med gjenbruk!!
    Ønsker deg en fin fredag!!
    God klem fra Reidunn

    SvarSlett
  7. Har laget en del sitteunderlag av gamle pledd.
    Putetrekk har jeg tenkt på, men ikke kommet så langt.
    Grytekluter var nytt, men kjempelurt.
    Var borti et flekkete ullpledd på loppa i dag.
    Kanskje det skal bli med hjem og få nytt liv
    som putetrekk eller grytekluter.
    Ja den blomsterpotta er fin. Er gammel,
    fra mitt barndomshjem. Så den er jeg glad i.
    Ønsker deg ei herlig helg :)

    SvarSlett
  8. Flotte puter, og smart gjenbruk.
    Min datter har to rotter og de er flinke å tygge hull på det meste.
    Smart med glidelås. Jeg sydde en pute med glidelås, men det var så mye styr for en nybegynner at resten ble uten :)

    Ha en flott helg.
    Klem

    SvarSlett
  9. dette var lurt gjenbruk :D Du fikser på alt du :) Kreativiteten lenge leve.
    God helg

    SvarSlett
  10. Så smart!! :) har en gigantisk ull pledd, vel egentlig er det ett sengeteppe etter oldemora mi.
    Skulle gjerne lagd puter og grytekluter slik som du men har ikke hjerte til å ødelegge det...tror jeg.. tåler ikke ull heller så det blir dumt å lage puter.. kanskje..
    Hmmm.. må nok tenke på dette litt!
    Fint var det i alle fall, takk for inspirasjon :)
    Klem

    SvarSlett